Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. księcia Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach

Wykaz podręczników dla klas 0-6 na rok szkolny 2016/17

Pod poniższym linkiem przedstawiamy Państwu wykaz obowiązujących podręczników dla klasy "0" i klas 1-6 Szkoły Podstawowej w Wysokienicach na rok szkolny 2016/17.
Obowiązujące podręczniki - kliknij w ten link.

Pożegnanie tegorocznych absolwentów SP w Wysokienicach

23 czerwca pożegnaliśmy 21 szóstoklasistów, którzy po wakacjach rozpoczną naukę w gimnazjum. Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu państwowego uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Alina Duda. Poczet przekazał sztandar nowemu składowi z V klasy, po czym nastąpiło wręczenie nagród: za średnią 4,75 i więcej, za pracę w SU, PCK oraz LOP. Pan Piotr Majewicz – nauczyciel wychowania fizycznego przedstawił w postaci prezentacji największe osiągnięcia sportowe odchodzących szóstoklasistów, po czym nastąpiło wręczenie nagród dla zasłużonych sportowców. Jednak najważniejsze nagrody tego dnia to statuetki „Wiktorie” dla wybitnych uczniów, które wręczył p. Andrzej Kowara – Wójt Gminy Głuchów. „Wiktorie” otrzymali: Marta Majewicz – tytuł „Mistrza Mowy Polskiej”, Patryk Rosa – tytuł „English Champion”, Julia Dyśkowska - tytuł „MATbohater”, Marta Majewicz –„Najlepszy Przyrodnik”, Patrycja Winiarska – „Najlepszy Historyk”, Julia Dyśkowska– „Najlepsza Sportsmenka” oraz Patryk Rosa „Najlepszy Sportsmen”. Sponsorem „Wiktorii” jest SKO działające w naszej szkole. Następnie Pani Dyrektor wręczyła listy gratulacyjne rodzicom uczniów, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w nauce. Po uroczystym ślubowaniu na sztandar szóstoklasiści otrzymali dyplomy absolwenta z rąk Pani Dyrektor. Następnie po raz ostatni w tej szkole przedstawili program artystyczny przygotowany pod kierunkiem wychowawczyni p. Beaty Ulanowskiej przy wsparciu p. Małgorzaty Grefkowicz – nauczyciela muzyki. Klasa V wspólnie z wychowawczynią p. Joanną Tołżewską pożegnała starszych kolegów prezentacją wspomnień. Na koniec głos zabrał p. Andrzej Kowara. Pani Dyrektor życzyła szóstoklasistom powodzenia w nowej szkole oraz miłego i bezpiecznego wypoczynku w czasie wakacji.

Dni Regionalne 2016

Dni Regionalne to bardzo ciekawa propozycja edukacyjna, która od kilku lat jest realizowana w naszej szkole. 21 czerwca odbyła się taka uroczystość pt.,, Na ludową nutę”. Uczniowie klas II i III, pod kierunkiem wychowawczyń: p. Jolanty Nagórki i Katarzyny Szkup zaprezentowali bogactwo i różnorodność polskiego folkloru.
Melodia i rytm wielu pieśni ludowych zależą od regionu, z którego pochodzą. Regiony te wyróżniają się pewnymi cechami charakterystycznymi np. melodie kaszubskie cechuje na ogół surowość, pieśni wielkopolskie – swoboda, pieśni kujawskie – smutek, a melodie góralskie są żywe i skoczne. Urodę folkloru poszczególnych regionów, uczniowie naszej szkoły pokazali nie tylko w piosence, ale również w tańcach i porywających występach solistek i chórków. Poszczególne klasy występowały w strojach ludowych.
Najbliższy Wysokienicom jest folklor łowicki. Dzięki swemu wyjątkowemu charakterowi, zdobył on renomę nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Duży wpływ na popularyzację naszego regionu miała powieść „Chłopi”. Mieszkańcy księstwa łowickiego są bardzo muzykalni. Najbardziej znanymi pieśniami łowickimi są bez wątpienia "Łowiczanka jestem", oraz "Łowickie chłopoki", które zaśpiewali uczniowie klas młodszych. Autentyczną muzykę ludową słyszy się stosunkowo rzadko, a w naszej szkole jest ona kultywowana i nie odchodzi w zapomnienie.

Wycieczka po Warmii i Mazurach - dzień 5

Ostatniego dnia po śniadaniu wszyscy wymeldowaliśmy się z ośrodka i ruszyliśmy w drogę powrotną. Około godziny 11:00 przybyliśmy do Lidzbarka Warmińskiego, gdzie spacerując po mieście widzieliśmy gotycki kościół, starą, ale bardzo dobrze zachowaną bramę miejską oraz fragmenty murów obronnych. Później zwiedziliśmy z panią przewodnik zamek biskupów warmińskich i Wysoką Bramę. Następnie po godzinie jazdy dotarliśmy do olsztyńskiego Planetarium. W czasie seansu dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o kosmosie. I wreszcie wycieczka wyruszyła w drogę do naszego ulubionego McDonald’s. Tam każdy kupił sobie, na co miał ochotę. Odbyło się też rozdanie nagród za różne konkursy: Julka i Patryk dostali nagrody za mistrzostwo w tenisie stołowym, a konkurs czystości wygrały dziewczyny z pokoju nr 13. Sponsorem nagród było nasze SKO! Posileni wyruszyliśmy w drogę do Wysokienic, gdzie czekali na nas już nasi stęsknieni rodzice. My też trochę za nimi tęskniliśmy. Jednak bawiliśmy się super przez te 5 dni i taką wycieczkę chcielibyśmy przeżyć ponownie.

Leśna lekcja przyrody

Nietuzinkową lekcję przyrody przeżyła klasa II, razem ze swoją wychowawczynią p. Jolantą Nagórką. Miało to miejsce podczas wycieczki do lasu, która odbyła się 16 czerwca. Las to dom wielu ptaków. Uczestnikom po drodze udało się zobaczyć m.in. jaskółki, sroki, jastrzębie. Nad polem kołowały 3 jastrzębie, a w lesie udało się znaleźć ich gniazdo. Było ono na wysokiej sośnie. Obok gniazda siedział jeden jastrząb, ale nie dało się stwierdzić, czy to był jeden z rodziców, czy może dziecko. Gniazdo jastrzębi było naprawdę duże. Ptaki na pewno bardzo się natrudziły przy jego budowie. Drugoklasiści otrzymali podobne zadanie. Otóż mieli uwić gniazdo z trawy, patyczków i uschniętych roślin. Następnie I grupa miała ukryć te gniazda w lesie. Po upływie określonego czasu, II grupa wyruszyła na poszukiwanie ukrytych gniazd. Była to tylko zabawa, ale uzmysłowiła wszystkim, że wcale nie jest łatwo uwić solidne gniazdko, które nie rozpadnie się podczas przenoszenia. Podczas innych zabaw dzieci mogły się wykazać również dobrym słuchem, sprytem, spostrzegawczością.
Najwięcej starań uczniowie włożyli w wykonanie pracy przyrodniczo-plastycznej ,,Leśne ozdoby". Można było wykorzystać w niej wszystkie dostępne materiały. Pomysłów nikomu nie brakowało. Na normalnych lekcjach, nigdy nie było tak wesoło, a kilka godzin minęło bardzo szybko.

Wycieczka po Warmii i Mazurach - dzień 4

Czwartego dnia zwiedzaliśmy byłą kwaterę Hitlera "Wilczy Szaniec" w Gierłoży. Dokonano tu nieudanego zamachu na życie Hitlera, a my mogliśmy zobaczyć, jak wyglądał schron po wybuchu. Potem pojechaliśmy do Świętej Lipki, gdzie znajduje się jedno z najbardziej znanych w Polsce sanktuariów maryjnych. Bazylika wraz z obejściem krużgankowym i klasztorem jest jednym z najważniejszych zabytków baroku w północnej Polsce. Wysłuchaliśmy tam koncertu organowego, ponieważ właśnie w Świętej Lipce znajdują się przepiękne organy zbudowane na początku XVIII w. i są one zabytkiem na skalę europejską. Po krótkiej jeździe autokarem dotarliśmy do Reszla, gdzie widzieliśmy gotycki most z bardzo ciekawą historią oraz zamek z XIV w. Następnie pojechaliśmy nad jezioro Czos . W Mrągowie podziwialiśmy amfiteatr, skwer Jana Pawła II, ale najbardziej podobało nam się na molo. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.

Wycieczka po Warmii i Mazurach - dzień 3

Trzeciego dnia o godzinie 9.00 byliśmy gotowi do wyjazdu. Po około godzinnej jeździe autobusem nareszcie dotarliśmy do Giżycka. Najpierw byliśmy na Wzgórzu św. Brunona. Potem mieliśmy możliwość zobaczyć jak działa mechanizm mostu obrotowego, który stanowi interesujący zabytek techniki, i ze względu na typ konstrukcji jest unikatowy w skali kraju. Następnie zwiedzaliśmy Twierdzę Boyen (położoną pomiędzy dwoma jeziorami – Kisajno i Niegocin) zbudowaną w XIX w. na planie gwiazdy. Godzinny spacer po twierdzy przybliżył nam codzienność żołnierzy tam mieszkających. Kolejną atrakcją był rejs po jeziorze Niegocin, mimo że wypłynięcie opóźniło się około godziny z powodu awarii steru. Z pokładu statku widzieliśmy zwiedzane wcześniej Wzgórze św. Brunona z charakterystycznym krzyżem oraz panoramę portu w Giżycku z pięknym molo. Następnie weszliśmy na wieżę widokową, z której rozciągała się panorama na jezioro i całe miasto. O godzinie 18.00 wróciliśmy na obiad. Po posiłku wszyscy uczestniczyliśmy w wycieczkowym kabaretonie (mieszkańcy każdego pokoju przedstawiali zabawne skecze) oraz w pojedynku „blondyni vs bruneci”, który przygotowała i poprowadziła Kinga. Bawiliśmy się świetnie. Zwyciężyli bruneci i w nagrodę blondyni zanieśli ich na ognisko, gdzie upiekliśmy sobie i zjedliśmy kiełbaski. W tym dniu Kamil miał urodziny i rano zaśpiewaliśmy mu „Sto lat”, a przy ognisku pani pilot podarowała mu kapelusz jako pamiątkę z Mazur. Później zasiedliśmy przed telewizorami, aby obejrzeć mecz Polska : Holandia.
Ten pełen wrażeń dzień zakończył się ciszą nocną.

Wycieczka po Warmii i Mazurach - dzień 2

"Po porannej pobudce o 7:00 wszyscy poszliśmy na śniadanie. Około godziny dziewiątej pojechaliśmy autobusem do rezerwatu „Zakręt” nad rzeką Krutynią, gdzie mogliśmy z bliska zobaczyć jezioro dystroficzne, rosiczkę, widłaka i ciekawe gatunki drzew. Później odwiedziliśmy Bajkową Cerkiewkę, w której prawosławna mniszka opowiadała nam o zwyczajach prawosławnych. W Zespole Klasztornym Filiponów w Wojnowie dowiedzieliśmy się o życiu starowierców. Następnie pojechaliśmy do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Mogliśmy tam karmić zwierzęta i je głaskać. Zabawę trochę nam popsuła burza i wszyscy bardzo zmokliśmy, ale my lubimy wodę i zaraz pojechaliśmy na basen. Około godziny 15:00 byliśmy już na bardzo atrakcyjnym basenie "Tropikana" w hotelu „Gołębiewski”. Pływaliśmy tam w rwącej rzece i na fali, a niektórzy siedzieli w jacuzzi. Następnie poszliśmy na spacer po centrum Mikołajek i nad Jeziorem Mikołajskim. W ośrodku po obiadokolacji był wieczór kalamburów. Rozegraliśmy też turniej tenisa stołowego o mistrzostwo wycieczki – mistrzynią została Julka, a mistrzem Patryk. Tak zakończył się drugi dzień."

Wycieczka po Warmii i Mazurach

Od 30 maja do 3 czerwca uczniowie starszych klas wraz z opiekunami byli na wycieczce po Warmii i Mazurach. Każdego dnia było wiele atrakcji, więc relację podzieliliśmy na kilka części. Poczytajcie, jak szóstoklasiści opowiadają o tej podróży.

Pierwszego dnia po około 6-godzinnej podróży autokarem dojechaliśmy do Rucianego-Nidy, gdzie znajduje się wyłuszczarnia nasion z końca XIX wieku. Wyłuszczarnia zajmowała się pozyskiwaniem nasion z szyszek sosny, świerku i innych drzew iglastych. Po wejściu na teren tego zabytkowego obiektu zostaliśmy zaproszeni przez panią leśnik do „Wojciechówki” na lekcję dydaktyczną. Pani leśnik opowiadała nam o historii tej wyłuszczarni, o sposobie pozyskiwania nasion, o tym, że wyłuszczarnię w każdej chwili można uruchomić, a następnie zachęciła nas do ciekawej zabawy w domino, które odgrywało rolę lasu. Wszyscy przy tej zabawie byliśmy i podekscytowani, i zdenerwowani, i rozbawieni, ponieważ klocki cały czas się przewracały. Potem weszliśmy do budynków wyłuszczarni. W magazynach zobaczyliśmy całe góry pustych szyszek. Było ich naprawdę dużo! Następnie przeszliśmy do wielkiego pieca oraz do miejsca zsypu szyszek, gdzie znajdowały się ruchome koła (służące do obracania wózków), na które nie wolno było wchodzić! Na koniec otrzymaliśmy książeczki z leśnymi opowieściami i pamiątkowe kredki z gałązek sosny - każdy mógł wybrać kolor, jaki chciał! Po zwiedzaniu wyłuszczarni nasion w Rucianem-Nidzie pojechaliśmy w dalszą trasę w kierunku Piecek, do miejsca zakwaterowania. Po długiej podróży nie chcieliśmy tańczyć, tylko odpoczywać. Jednak chłopaki byli niezmordowani i namówili nas na grę w piłkę. Po pysznej obiado-kolacji zakwaterowaliśmy się w niesamowitych piętrowych pokojach. Oczywiście baliśmy się komarów, więc przed snem i wyjściem gdziekolwiek pryskaliśmy się środkiem na komary. Wieczór i noc były pełne wrażeń.

VI edycja konkursu ,,Rowerem bezpiecznie na wakacje"

24 maja odbyła się VI edycja konkursu ,,Rowerem bezpiecznie na wakacje", w którym wzięły udział trzyosobowe drużyny ze szkół podstawowych - SP Głuchów, SP Złota, SP Wysokienice. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwał sierżant sztabowy Marcin Kleczko z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Skierniewicach. Konkurs składał się z części teoretycznej, gdzie uczniowie rozwiązywali test złożony z 25 pytań dotyczących zasad i przepisów o ruchu pieszych, rowerzystów, znaków drogowych, sytuacji w ruchu drogowym, kolejności przejazdu przez skrzyżowanie, udzielania pierwszej pomocy oraz z części praktycznej w Miasteczku Ruchu Drogowego.
Wyniki konkursu:
I miejsce – Szkoła Podstawowa w Złotej
II miejsce - Szkoła Podstawowa w Wysokienicach
III miejsce - Szkoła Podstawowa w Głuchowie

"Polska biega" w Głuchowie

Kartka z dziennika Oliwii
20 maja 2016, piątek
Dziś o 9.00 rozpoczęła się akcja ,,Polska biega" w Głuchowie, zorganizowana przez klub sportowy „Futrzaki” z gimnazjum. W programie było: przebiegnięcie przez las 3 kilometrów, ognisko z pieczeniem kiełbasek i losowanie nagród. Sprzed szkoły zabrał nas autobus i pojechaliśmy do leśniczówki. Przed rozpoczęciem biegu dostaliśmy wodę, jabłko i batonik. Młodsze dzieci miały do pokonania dystans 1 kilometra, a my razem z gimnazjalistami 3 kilometry. Biegło się doskonale, ale pod koniec biegu dostałam kolki i musiałam zwolnić. Pierwszy z chłopaków z naszej szkoły całą trasę pokonał Patryk z VI klasy, a z dziewczyn Julka. Ale w tej akcji nie chodziło o miejsce, tylko żeby przebiec, no i wszyscy bieg ukończyli. Po biegu każdy mógł upiec sobie kiełbaskę w ognisku. Później było losowanie, ale nic nie wygrałam. Okulary i piłkę plażową wygrała moja siostra i oddała mi piłkę, więc zawsze jakaś pamiątka. Myślę, że w następnym roku uda mi się coś wygrać.
To był pełen emocji dzień.

Najnowsze filmy

Bo w naszym SKO recykling to jest to!
Film propagujący ochronę naszego środowiska poprzez działania związane z recyklingiem. ...
681 Oglądano
10.04.15
Bankomania - cz. 2
Bankomania - cz. 2, film z udziałem m.in. dzieci ze SP w Wysokienicach zrealizowany prz...
633 Oglądano
25.03.15
Bankomania - cz. 1
Bankomania - cz. 1, film w ramach kampanii "Bankomania" - Banku PKO BP z udziałem m.in....
643 Oglądano
25.03.15
II Slalom Matematyczny
Video relacja z II Slalomu Matematycznego, Brzeziny X 2014 r.