Strona internetowa Szkoły Podstawowej im. księcia Józefa Poniatowskiego w Wysokienicach

Pożegnanie szóstoklasistów

25 czerwca pożegnaliśmy szóstoklasistów, którzy po wakacjach rozpoczną naukę w gimnazjum. Po wprowadzeniu sztandaru i odśpiewaniu hymnu państwowego uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Alina Duda. Poczet przekazał sztandar nowemu składowi z V klasy, po czym nastąpiło wręczenie nagród: za średnią 4,75, za średnią 4,5, za 100% frekwencję, za pracę w SU, PCK, LOP, za czytelnictwo, za prowadzenie gazetki szkolnej, za osiągnięcia w sporcie. Jednak najważniejsze nagrody tego dnia to statuetki dla wybitnych uczniów – Wiktoria Karcz otrzymała tytuł „Mistrza Mowy Polskiej”, Hubert Rosiński - tytuł „MATbohater”, Magdalena Lipska i Wiktoria Karcz – „Najlepsza Sportsmenka” oraz Tomasz Fastyn „Najlepszy Sportsmen”. Pani Dyrektor wręczyła także listy gratulacyjne rodzicom uczniów, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w nauce. Po uroczystym ślubowaniu na sztandar szóstoklasiści otrzymali dyplomy absolwenta z rąk Pani Dyrektor. Następnie po raz ostatni w tej szkole przedstawili program artystyczny pokazując swoje muzyczne, recytatorskie i kabaretowe talenty. Klasa V pożegnała starszych kolegów prezentacją wspomnień. Uściskom nie było końca, a łzy płynęły strumieniem. Na koniec głos zabrali zaproszeni goście: p. Lech Kowara – Sekretarz Gminy Głuchów i p. Mirosław Klemba – były wychowawca. Pani Dyrektor życzyła im powodzenia w nowej szkole oraz miłego i bezpiecznego wypoczynku w czasie wakacji.
Wspólne zdjęcie zakończyło tę piękną uroczystość.

Wycieczka do Skierniewic klas szóstych

22 czerwca - Pierwszy dzień lata szóstoklasiści spędzili w Skierniewicach. Nadszedł wreszcie moment, aby wykorzystać pieniądze uzyskane z nagrody SKO za konkurs na najbardziej przedsiębiorczą klasę w październiku oraz zarobione na kwietniowych i majowych kiermaszach. Uczniowie klasy VI pojechali do kina Polonez na film „Jurasic world”. Wrażenia były niesamowite dzięki technice 3D. Otrzymali tam też gazetki z informacjami, zagadkami, rebusami na temat ekologii oraz grą planszową. Później poszli na pyszną pizzę i na lody, odwiedzili profesora Pieniążka na ławeczce w rynku i pobawili się przy fontannach. Zadowoleni wrócili do domu.
To było bardzo udane powitanie lata.

Dni Regionalne w SP w Wysokienicach

Dnia 23 czerwca odbyły się w naszej szkole Dni Regionalne. Tym razem w swoim występie uczniowie klasy drugiej przypomnieli o jednym z najradośniejszych świąt o Nocy Świętojańskiej . To święto ognia i wody – żywiołów posiadających moc oczyszczenia. Obrzędy towarzyszące tego dnia miały zapewnić ludziom pomyślność zbiorów oraz powodzenie w miłości.
Było to święto urodzaju, radości i miłości. Prawdziwą furorę zrobił też świetny występ zespołu „Wysokińskie paninecki” pod kierunkiem p. Małgorzaty Grefkowicz.
Mamy nadzieję, że już wkrótce uczniowie klasy drugiej pójdą w ślady swoich starszych kolegów i zasilą szeregi zespołu.

Seminarium powiatowe "Postawmy na rodzinę"

15 maja w Starostwie Powiatowym w Skierniewicach odbyło zorganizowane przez Powiatową Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną seminarium "Postawmy na rodzinę!".
Uczestnicy wzięli udział w warsztatach „Jaki talent kiełkuje w rodzinie”, prowadzonych przez dr Aleksandrę Stankiewicz. Swoje talenty zaprezentowały szkoły z terenu powiatu skierniewickiego. Rozstrzygnięto Logopedyczny Konkurs Plastyczny "Żaba Żaneta" oraz konkurs "Powiatowy Mistrz Ortografii 2015". W konkursie ortograficznym, który odbył się 05. 05. 2015r., brało udział 26 najlepszych uczniów z klas IV-VI szkół podstawowych , z 9 gmin terenu powiatu skierniewickiego. Poziom wiedzy i umiejętności uczniów był bardzo wysoki. Dwie uczennice z naszej szkoły reprezentowały Gminę Głuchów. Niestety nie udało im się wywalczyć miejsca na podium, ale ogromnym wyróżnieniem było już samo znalezienie się w tej mistrzowskiej grupie.

Wycieczka klas I-III do Warszawy

17 czerwca klasy I i III, wraz ze swymi wychowawczyniami p. Jolantą Nagórką i Barbarą Łęczycką oraz rodzicami, były na wycieczce w Warszawie. Atrakcje miały początek w kinie IMAX 3D podczas filmu ,,Pod taflą oceanu”. Przeniósł on wszystkich widzów w egzotyczne wody Wielkiej Rafy Koralowej, na spotkanie z tajemniczymi mieszkańcami oceanów. Mieliśmy wrażenie, że pływamy wśród tych fascynujących stworzeń. Bardzo ciekawe było zwiedzanie Starego Miasta – Zamku Królewskiego, kolumny Zygmunta, Rynku, Archikatedry Św. Jana. Wędrówka tym szlakiem była okazją do przypomnienia sobie ciekawych legend np. o Warsie i Sawie, Bazyliszku, Syrence. Dla niektórych dużym przeżyciem był wjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki oraz podziwianie panoramy stolicy. Dla innych najciekawszy był spacer po Łazienkach Królewskich, oglądanie Pałacu na Wodzie, Pałacu Myślewickiego, Teatru na Wyspie, Starej Pomarańczarni, Belwederu, Pomnika Fryderyka Szopena, a przede wszystkim - rejs gondolami po stawach.
Kulinarnym podsumowaniem wycieczki był oczywiście posiłek w McDonalds. To był naprawdę udany wyjazd.

się V edycja konkursu "Rowerem bezpiecznie na wakacje"

18.06.2015r. odbyła się V edycja konkursu "Rowerem bezpiecznie na wakacje", w którym brały udział szkoły z Głuchowa, Białynina, Michowic, ze Złotej.
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy szóstej: Hubert Rosiński, Magdalena Lipska i Piotr Krysiak. Konkurs składał się z części teoretycznej oraz praktycznych umiejętności jazdy rowerem prezentowanych na Miasteczku Ruchu Drogowego. Poczynania młodych rowerzystów oceniali policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Skierniewicach st. sierżant Marcin Kleczko i sierżant Jacek Piechut.
Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza drużyna pod opieką p. Beaty Ulanowskiej zdobyła I miejsce.
Wspaniałe nagrody, które otrzymali wszyscy uczestnicy zostały ufundowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Głuchowie. Pyszny poczęstunek dla wszystkich uczestników został przygotowany i sponsorowany przez SKO w SP w Wysokienicach.

Finał powiatowy XXXV Małego Konkursu Recytatorskiego

15 maja w MDK w Skierniewicach odbył się XXXV Mały Konkurs Recytatorski – finał powiatowy.
Naszą szkołę reprezentowały dwie finalistki: Marta Majewicz z klasy V i Wiktoria Winiarska z kl. I. Obydwie uczennice zaprezentowały ciekawe wiersze. Wiktoria Winiarska za interpretację wiersza Agnieszki Frączek ,,Ufoludek” otrzymała wyróżnienie.
Konkurs uświetniło spotkanie z autorką książek dla dzieci – Lilianą Bardijewską, które poprowadziła znana dziennikarka radiowa, Dorota Koman. Spotkanie z tak ciekawymi postaciami było dodatkową atrakcją dla naszych finalistek.
Gratulujemy.

Uczniowie SP Wysokienice na wycieczce szkolnej

W dniach 25 - 29 maja odbyła się wycieczka szkolna nad Morze Bałtyckie, wszyscy na nią niecierpliwie czekaliśmy.
Zbiórka była wcześnie rano i już o godzinie 7:00 wyjechaliśmy wraz z opiekunami i panią pilot. Po kilku godzinach jazdy zwiedziliśmy Stare Miasto w Grudziądzu i zamek Gniew, oprowadzał nas p. Piotr Majewicz. Gdy dojechaliśmy do Chłapowa, ujrzeliśmy piękny, duży budynek, w którym mieliśmy zamieszkać na kilka dni. Po zakwaterowaniu i kolacji poszliśmy przywitać się z morzem. Drugiego dnia wyruszyliśmy w trasę po Trójmieście. W Gdańsku, na Starówce spacerowaliśmy po głównej ulicy Długi Targ z fontanną Neptuna, podziwialiśmy też panoramę miasta z wieży Kościoła Mariackiego. W Gdyni zwiedziliśmy okręt wojenny Błyskawica oraz wysłuchaliśmy koncertu na słynnych oliwskich organach. A w Sopocie przeszliśmy najdłuższe molo w Polsce. Wróciliśmy bardzo późno, ponieważ mieliśmy tego dnia bardzo dużo do zwiedzania. Następnego dnia wybraliśmy się do Słowińskiego Parku Narodowego. Popłynęliśmy statkiem z miejscowości Rąbka do Muzeum Wyrzutni Rakiet, a dalej pieszo na ruchome wydmy. Najwyższa wydma to góra Łącka, która ma około 40 metrów. Spacerowaliśmy też po deptaku w Łebie. Czwarty dzień przeznaczony był na plażowanie. Wąwozem Chłapowskim poszliśmy na plażę, gdzie odbył się konkurs na najładniejszą rzeźbę z piasku związaną z wycieczką. Wygrali chłopaki z pokoju nr 16. Po obiedzie odwiedziliśmy Oceanpark we Władysławowie, były tam zwierzęta morskie zrobione w rzeczywistych rozmiarach. Największą atrakcją była dla nas jednak zabawa na wielkim placu zabaw. Wieczorny czas przeznaczyliśmy na ognisko oraz dyskotekę. Na koniec tego wspaniałego dnia pożegnaliśmy się z morzem. W ostatnim dniu wycieczki, już w drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku. Najlepszym punktem tego dnia był oczywiście Mc Donald's. Przez wszystkie dni wycieczki trwały dwa konkursy: na największą ilość plastikowych nakrętek - wygrał Mateusz i na najczyściejszy pokój - wygrały dziewczyny z pokoju nr 5 i 9.
Szkoda, że to była już nasza ostatnia wycieczka w tej szkole.

uczniowie klasy VI

SP Wysokienice na VI Festiwalu Nauki w Skierniewicach

25 maja nasze uczennice wyjechały do Skierniewic na Piknik Rodzinny pod hasłem „Nauka w krótkich spodenkach”, który uroczyście otworzyła wiceprezydent Beata Jabłońska. Piknik był jednym z elementów VI Festiwalu Nauki. Na terenie PWSZ odbyły się kiermasze produktów regionalnych, degustacje potraw, konkursy, pokazy i występy. Między innymi wystąpiły tam właśnie nasze „Wysokińskie paninecki” i otrzymały gorące brawa od publiczności. Po występie dziewczynki mogły wziąć udział w licznych warsztatach, zabawach i grach o tematyce ekologicznej. W czasie warsztatów wszystkie dzieci mogły nauczyć się postaw ekologicznych, m.in. poprzez wykonywanie zabawek z materiałów, które już do niczego innego nie mogłyby się przydać oraz różne eksperymenty naukowe. Dużym zainteresowaniem cieszyła się możliwość odwiedzenia Mini zoo, gdzie w zagrodzie z kózkami, konikami fallabela, miniaturową świnką i wężami, dzieci uczyły się jak właściwie postępować ze zwierzętami, jak je karmić i pielęgnować. Na uwagę zasługuje również fakt, że jednym z konferansjerów pikniku był nasz absolwent Michał Świderek

Dzień Ziemi w SP Wysokienice

22 kwietnia klasa I wraz z wychowawczynią panią Jolantą Nagórką, przygotowała słowno-muzyczną część artystyczną, nawiązującą do obchodzonego na całym świecie Dnia Ziemi.
W Polsce jest on obchodzony od 1970 roku, a więc już 45 lat. W tym czasie ludzie na całym świecie zastanawiają się, jak chronić i szanować nasz wspólny dom - planetę Ziemię. Treści poruszone przez pierwszoklasistów, miały skłonić wszystkich słuchaczy do zastanowienia się, czy ich postawa wobec Ziemi jest proekologiczna. Zaprezentowane wiersze i piosenki spodobały się koleżankom i kolegom, szczególnie zaś duety i tercety.

SP Wyskienice Szkołą Odkrywców Talentów!

W piątek 22 maja na apelu szkolnym odbyło się uroczyste odsłonięcie tablicy „Szkoła Odkrywców Talentów”. Taki tytuł i certyfikat przyznaje Ośrodek Rozwoju Edukacji i właśnie otrzymała je nasza szkoła w wyniku wielu działań, podejmowanych przez członków społeczności szkolnej w celu wyszukiwania i rozwijania talentów. W czasie uroczystości uczniowie zaprezentowali swoje zdolności – wystąpił folklorystyczny zespół wokalny „Wysokińskie paninecki”, kwintet wokalno-instrumentalny, swoje wiersze powiedziały najlepsze recytatorki: Wiktoria Winiarska i Marta Majewicz, które wystąpiły w XXXV Małym Konkursie Recytatorskim na szczeblu powiatowym, Milenka Brocka pokazała nagrody z Powiatowego Konkursu Plastycznego „Książka – moja fantazja”, a Małgosia Aleksandrzak i Marta Majewicz pochwaliły się sukcesem w Powiatowym Konkursie Ortograficznym.
Ograniczenia czasowe nie pozwoliły nam pokazać sportowców i wspomnieć o ostatnim sukcesie dziewcząt, które zajęły II miejsce w Turnieju Rejonowym Piłki Nożnej. Odsłonięcia tablicy, która będzie umieszczona na frontowej ścianie budynku szkoły, dokonały przebywające w naszej szkole panie ewaluatorki – p. Zofia Kalisz i p. Mariola Oporska z Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Skierniewicach.

Najnowsze filmy

Bo w naszym SKO recykling to jest to!
Film propagujący ochronę naszego środowiska poprzez działania związane z recyklingiem. ...
204 Oglądano
10.04.15
Bankomania - cz. 2
Bankomania - cz. 2, film z udziałem m.in. dzieci ze SP w Wysokienicach zrealizowany prz...
179 Oglądano
25.03.15
Bankomania - cz. 1
Bankomania - cz. 1, film w ramach kampanii "Bankomania" - Banku PKO BP z udziałem m.in....
182 Oglądano
25.03.15
II Slalom Matematyczny
Video relacja z II Slalomu Matematycznego, Brzeziny X 2014 r.